Wij ontwerpen met de
gebruiker als uitgangspunt

Nieuwsbrief maken? Geen probleem!

januari 13, 2015
blog-head

Het is een tijdje wat stiller geweest op ons blog, maar vanaf heden zullen wij vaker interessante artikelen plaatsen gerelateerd aan producten en diensten die wij aanbieden. Vandaag beginnen we met een blog over het versturen van digitale nieuwsbrieven!

 

Waarom een nieuwsbrief?

Met een nieuwsbrief maak je optimaal gebruik van je (bestaande) klantenbestand. Informatie of recente aanbiedingen kunnen makkelijk worden gedeeld met behulp van een digitale nieuwsbrief afgestemd op de doelgroep. Enkele voordelen die een goede nieuwsbrief biedt:
 
• Geen afleiding van omliggende content
Wanneer de nieuwsbrief wordt geopend heeft de ontvanger geen afleiding van omliggende content. Op de verschillende social media kanalen kan de bezoeker snel worden afgeleid door verschillende berichten van andere personen of (concurrerende) bedrijven. Bij een digitale nieuwsbrief ligt de focus daadwerkelijk op de nieuwsbrief.
 
• Meer bezoekers op je website
Een goede nieuwsbrief zorgt voor meer bezoekers/traffic op je website. Bij aanbiedingen is het bijvoorbeeld mogelijk om met behulp van een call to action button door te verwijzen naar de pagina waar de aanbieding kan worden bekeken en besteld. Bij een informatieve nieuwsbrief kan er gekozen worden voor een “lees meer” call to action met een doorverwijzing naar de pagina met meer informatie.
 
• De data kan worden gepersonaliseerd
Bij een nieuwsbrief weet je vooraf wie je gaat bereiken. Je hebt informatie over de abonnee die je in je voordeel kan gebruiken! Informatie of aanbiedingen kunnen hierdoor worden afgestemd op de ontvanger.
 
• Altijd terug te vinden in de inbox
Een digitale nieuwsbrief kan altijd worden teruggehaald door de ontvanger in zijn- of haar inbox.
 

Geen extra kosten per verzonden mail!

Voor het versturen van onze mailingen berekenen wij geen extra kosten. Dit betekend geen gedoe met credits of een maximum aantal abonnees- of verzendingen. Bij veel concullega’s worden er extra kosten berekend omdat zij gebruik maken van software zoals bijvoorbeeld MailChimp of Campaign Monitor. Bij deze software worden er voor iedere verzonden mail kosten gerekend (zie afbeelding).
 
kosten-nieuwsbrief
 

Nieuwe abonnees verzamelen

Om nieuwe emailadressen te vergaren kan er gebruik gemaakt worden van de zogenaamde “subscribe” formulieren. Hierbij kan men zich makkelijk en snel met een emailadres aanmelden voor de nieuwsbrief. Ook het formulier kan worden opgemaakt in de stijl van het bedrijf.
 
inschrijven
 

Statistieken en inzichten

Wanneer de nieuwsbrief is verzonden is het belangrijk om de statistieken te bekijken en analyseren. Wij bieden de statistieken op een overzichtelijke manier aan. Je kunt bijvoorbeeld zien hoeveel mensen de nieuwsbrief daadwerkelijk hebben geopend, op welke links er het vaakste wordt geklikt etc. Deze gegevens zijn belangrijk bij het maken van de volgende nieuwsbrief.
 

Op maat gemaakt uniek template

Een nieuwsbrief moet uiteraard goed aansluiten bij de huisstijl en imago van het bedrijf. Wij maken daarom voor iedere nieuwsbrief een uniek template. Dit houdt in dat wij bij iedere nieuwsbrief vanaf 0 beginnen. Hierdoor zal niet één template gelijk zijn.
 
Mocht je nog vragen hebben over nieuwsbrieven of onze diensten in het algemeen? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op!


Recente blogberichten

blog_logo
10 februari 2015

Een goed logo maken?!